Vždy rádi děláme něco nového, jiného. Interaktivní a edukační prvky tvoříme dle představ zákazníka. Vyvíjíme software k tomu vybereme vhodnou AV techniku, vyrobíme vlastní hardware, obsah a vhodně zakomponujeme do výstavních prostor a naši šikovní truhláři a modeláři udělají obálku.
Zde vám představujeme ukázku naší práce.
Avateering – Jihočeské muzeum
Na monitoru o velikosti 55“ je postava ženy v dobovém kostýmu, která reaguje na pohyby návštěvníka. Bezkontaktním ovládáním (gestem) návštěvník libovolně mění různé typy kostýmů. Celkem si může vybrat 5 typů kostýmů.
Listovací kniha – Jihočeské muzeum
Kniha v listinné podobě na kterou se promítá multimediální obsah. Synchronně s otáčením reálných stránek se mění promítaný obsah. Návštěvník si v knize může libovolně listovat nebo přeskakovat několik stran najednou současně. Systém přitom pozná, na které stránce se návštěvník právě nachází. Kniha zobrazuje texty, obrázky a videosekvence, takže návštěvníkovi ožívá přímo pod rukama.

Interaktivní nasvícení pochozích a válcových vitrín – Jihočeské muzeum
Interaktivní rozsvícení 17 pochozích a válcových vitrín. Vitríny jsou trvale velmi jemně nasvícené. Při postupném procházení se rozsvítí pouze ta vitrína, na které momentálně návštěvník stojí. Po upuštění prostoru se vitríny velmi pomalu a plynule jedna po druhé potemní.

Modeles – DP Hodonínská Dúbrava
Interaktivní model vyrobený z masivního dřeva, na němž jsou led diodami znázorněné květiny, které se postupně rozsvěcují. Model je rozdělen do třech významných lokalit. Návštěvníci mohou nahlédnout do jednotlivých kukátek rozmístěných kolem modelu – díky nim jednotlivé části modelu ožívají.

Infokrab – DP Hodonínská Dúbrava
Součástí expozice jsou dřevěné budky, které v sobě ukrývají informace o živočiších a rostlinách. Po otevření dvířek se spustí projekce konkrétního živočicha a prostor zaplní jeho autentický hlas. V jiných budkách jsou ukryty vzácné druhy rostlin, které se po otevření nasvítí a doprovodí je zvuky přírody, čímž se vytváří silný smyslový zážitek. Zvuková kulisa je vytvářena reproduktory umístěnými u stropu. Jednotlivé zvuky se navzájem prolínají a mísí tak, že v prostoru vzniká jedinečná a živá atmosféra, která návštěvníky doslova vtahuje do světa přírody.

Elektronický herbář – Zážitkové centrum URSUS Dolní Lomná
Herbář je papírové podoby o velikosti A3 s elektronickou databází. Listy herbáře jsou zalaminované, aby se neponičily. Na každé straně herbáře je umístěn jeden druh vylisované rostliny. Otočením listu, systém rozpozná daný druh rostliny a na LCD monitoru, který je umístěný nad herbářem, se zobrazí fotografie dané rostliny s informacemi o výskytu rostliny, receptem a radami. Takto může návštěvník listovat celým herbářem.

Zvíře a potrava – Zážitkové centrum URSUS Dolní Lomná
Na dřevěné desce je graficky znázorněno 10 druhů zvířat a k nim náležící potrava. Systém sám automaticky nabídne návštěvníkovi zvíře, které je žlutě podsvícené. Návštěvník má za úkol posunutím šoupátka na dřevěné desce k danému zvířeti vybrat správnou potravu. Pokud návštěvník zvolí správnou odpověď, zvíře se mu rozsvítí zeleně. V případě špatné odpovědi se zvíře rozsvítí červeně. Po té kvíz nabídne další zvíře a návštěvník může hrát hru do té doby, dokud ho to bude bavit.

Poznávání stop zvěře – Zážitkové centrum URSUS Dolní Lomná
Hra učí návštěvníky intuitivně poznávat stopy zvěře. Hra je založena na bezkontaktním snímání jednotlivých stop zvířat. Na desce z masivního dřeva je 10 druhů stop zvířat a dotykový monitor s 10 zvířaty, kterým stopy patří.
1. volba – návštěvník vezme určitý druh stopy zvířete a vloží na předem určené místo. Na obrazovce se poté objeví správný druh zvířete, kterému stopa patří.
2. volba – návštěvník si dotykem na monitoru zvolí daný druh zvířete. Monitor zobrazí číslo stopy, které zvířeti patří.
3. volba – kvíz – monitor nabídne návštěvníkovi určitý druh zvířete. Návštěvník vezme stopu zvířete a po jejím vložení na předem určené místo, se na monitoru objeví, jestli přiřadil stopu ke správnému zvířeti. Kvíz obsahuje vyhodnocení pokusů a čas za který návštěvník kvíz absolvoval.

Očima zvířat – Zážitkové centrum URSUS Dolní Lomná
Hra má za úkol co nejvíce přiblížit jak vidí netopýr, včela, puštík, medvěd a rys. Na desce z masivního dřeva je umístěna mechanická páka s graficky znázorněnou volbou zvířete a dvě kukátka skrze které se návštěvníkovi na LCD monitoru zobrazí video ve 3D, jak zvolené zvíře vidí.

Bezdotykové rozsvěcování a zhasínání sedmnácti tubusů se vzorky vltavínů
Muzeum vltavínů
Rozpoznání přítomnosti návštěvníka a propojení s interaktivní mapou lokalit. Návštěvník se přiblíží k tubusu se vzorky vltavínů, který si chce prohlédnout, tubus se postupně rozsvítí a na mapě lokalit se mu objeví naleziště daných vzorků.

Časová osa – IS Svinná Lada
Osu tvoří velká plocha s grafickým znázorněním ukládání rašeliny v čase. Dotyková plocha je skrytá za výstavním panelem. Návštěvník si zvolí dané období dotykem prstu na vyznačenou část. Tahem prstu může pozvolna procházet všechna období od pravěku až po současnost a přitom sledovat pomocí barevného rostoucího sloupce přibývání mocnosti rašeliny.
Tančící dívka Jihočeské muzeum
Průhledné LCD je umístěno místo víka na starobylé truhle. V truhle jsou umístěné šaty. Při projekci je vidět tančící dívka, když dívka zmizí, LCD zprůhlední a objeví se šaty ležící na dně truhly.
Stínová mozaika – IQLANDIA, o.p.s
Prvek je tvořen videostěnou a senzorem snímající siluety postav před stěnou. Senzor zaznamená pohyb libovolného počtu osob a předmětů před videostěnou, které se na ni následně zobrazují v krátké smyčce.
Návštěvníci při průchodu kolem stěny vytvářejí svými vlastními těly stíny, které jsou ve vymezeném prostoru zaznamenány a následně přehrávány v různě se měnících barvách na panelech videostěny.

Poznáváme dřeviny podle výřezů – NZM Praha
Prvek tvoří dotykový displej umístěný na výšku se systémem na rozpoznávání druhů dřev. Každý dřevěný vzorek si může vzít návštěvník do ruky a vložit do otvoru pod monitorem, systém rozpozná druh dřeva. Vzorky jsou odolné proti opotřebení a vandalismu. Kvíz obsahuje 16 ilustrací jednotlivých druhů stromů a ilustrace detailů (list, plod, semeno, květ a pupen) ve stejném počtu. U každého stromu je odkaz s možností kliknutí pro zobrazení krátkého textu s obrázky. Hra obsahuje 3 volby:
-
Poznej stromy – návštěvník vezme do ruky libovolný vzorek dřeva a zastrčí jej do otvoru pod monitorem. Systém rozpozná druh dřeva a na monitoru zobrazí kresbu a název stromu s dalšími detaily.
-
Poznej dřevo – v tomto režimu návštěvník zvolí na obrazovce strom a na displeji se zobrazí číslo vzorku dřeva a návštěvník si tak může reálný vzorek dřeva prohlédnout a zapamatovat.
-
Kvíz s vyhodnocením – systém sám nabídne návštěvníkovi strom a úloha návštěvníka je v krátkém čase najít správný vzorek dřeva a zasunout do otvoru pod monitorem. Na konci celé hry se návštěvníkovi zobrazí čas a procentuální úspěšnost v poznávání vzorků dřeva.
Laserová střelnice – NZM Praha
V rámci expozice Myslivost jsme realizovali dodávku komplexního technologického řešení pro moderní elektronickou laserovou střelnici, která nabízí návštěvníkům nevšední zážitek v prostředí digitální simulace.
Součástí realizace byla instalace deseti vzájemně propojených a synchronizovaných počítačových jednotek spolu s pokročilým trackovacím systémem a kamerami, které zajišťují přesné snímání a vyhodnocování pohybu laserové zbraně. Pro potřeby střelnice jsme vyvinuli zakázkový software, včetně vlastních 2D animovaných her navržených na míru tématu myslivosti. Interaktivní scénáře simulují různé lovecké i přírodní situace a reagují na hráčovy zásahy v reálném čase. Unikátním prvkem celé instalace je panoramatická projekční plocha o rozměrech 14,2 × 2,25 m, kterou tvoří obraz z celkem čtyř projektorů. Pro tuto projekci jsme vytvořili vlastní software pro synchronizované sledování pohybu, díky němuž můžeme sledovat cíl střelby z laserové zbraně s velkou přesností.
Tato expozice spojuje moderní technologie s edukací a zábavou – a otevírá nový způsob, jak atraktivně prezentovat myslivost široké veřejnosti.
Házení meteoritem – Muzeum vltavínů
Hra má bezkontaktní ovládání s rozpoznáváním pohybu. Návštěvník si vybere jazykovou mutaci, postaví se na vyznačené místo, rukama zvolí velikost meteoritu a virtuálně s ním hodí, na panelu vidí jakou silou hodil, přesnou velikost meteoritu, rychlost jakou meteorit letí a následně zničenou lokalitu, kterou meteorit zasáhl. Nejvíce se návštěvníkům líbí, když dokáží zničit celou planetu.
Plavba z Prahy do Vídně – Regionální muzeum Český Krumlov
Hra je ovládaná modelem vodního kormidla. Návštěvník má před sebou monitor, kormidlem si zvolí rychlost, kterou chce plout. Za úkol má v co nejkratším čase přeplout velmi klikatou řeku z Prahy do Vídně. Po cestě míjí české, rakouské vesničky a města, mávající děti, štěkajícího pejska, před lodí mu občas přeskočí ryba, vykřikne na něj opalující se žena atp. Hra je hezky ilustrovaná.

Budujeme přehrady – Regionální muzeum Český Krumlov
Návštěvník si prostřednictvím hry může postavit vltavskou kaskádu horního toku. Na toku Vltavy staví hráze, které reálně byly navrženy, ale dodnes nebyly některé z nich zrealizovány. Hráz lze vybrat ze tří typů. Tím mění ráz krajiny i toku. Návštěvník má k dispozici technická data hrází a jejich historické fotografie.
Život na vodách dioráma – NZM Ohrada
Tuto část expozice tvoří vypreparované vodní ptactvo. Aby návštěvník poznal, o jaký druh ptactva se jedná, použije dotykový monitor, který je zabudovaný do dřevěné skříňky s mírným náklonem pro komfortní ovládání. Po příchodu návštěvníka do expozice se spustí podkresový zvuk rybníka a po dotyku na monitor se rozsvítí i dioráma s ptactvem. Na obrazovce je velice hezky graficky znázorněné vodní ptactvo ve stejné pozici jako v dioramatu. Návštěvník si vybere druh ptáka, u kterého si může přehrát jeho zpěv, zobrazí se fotografie a text o hnízdění, kde žije, jakou přijímá potravu atd., zároveň se v dioramatu u něj rozsvítí malé led osvětlení, aby návštěvník věděl, jak pták reálně vypadá. Celé dioráma je scénicky nasvícené. Po odchodu návštěvníka se dioráma postupně zhasne a vypne se i podkresový zvuk rybníka.
Dotykový infokiosek Zážitkové centrum URSUS Dolní Lomná
Kiosek tvoří dotykové LCD 22“ zakomponované do dřevěného rámu, které jsme naplnili námi vyrobenými interaktivními hrami pro děti, fotografiemi, informacemi o regionu, odkazy na okolí a turistické vyžití. Zákazník si může kiosek postupně doplňovat o další informace a fotografie bez znalostí programování, je opatřen redakčním systémem.
Dotykové infokiosky – IS Svinná Lada
Dotykové kiosky se zabezpečením proti nepovolené manipulaci, dálkovou správou jsme naplnili rozsáhlými informacemi o rašeliništích a hrami. Ten samý obsah byl možný zobrazovat na 55“ dotykovém displeji v jiné části expozice.
Dotykové infokiosky – Jihočeské muzeum
Dotykové kiosky se zabezpečením proti nepovolené manipulaci a dálkovou správou.
